Olaines panorāma
Apmaiņas brauciens

15.septembrī Olaines 2.vidusskolā ieradās poļu skolēnu un skolotāju delegācija no Polijas pilsētas Nowa Saržyna. Polijas delegācija ciemojās 4 dienas, bet 5. oktobrī mūsu skolas skolēni devas apmaiņas vizītē.

Jau izbraukšanas dienas vakarā bijām priecīgi par to, ka beidzot ir pienācis sengaidītais brīdis – mēs dodamies uz Poliju!  Pagājušas tikai divas nedēļas, kopš pavadījām savus draugus mājās uz Poliju, bet jau atkal gribas viņus satikt.

Pirms brauciena likās, ka ceļš būs vienmuļš un nogurdinošs, bet laiks autobusā pagāja ātri, kaut gan braucām 16 stundas. Vienpadsmitos no rīta jau iebraucām pilsētā - Nova Sarzyna. Uzreiz ieraudzījām poļu draugus, kuri skrēja uz autobusu, lai sasveicinātos ar mums. Visi bijām priecīgi, jo atkalredzēšanās brīdis ir pats jaukākais.

Vispirms  mēs gājām uz  skolu. Tur mūs gaidīja pirmais pārsteigums-sasveicināšanās dzimtajā valodā. Mums tika pateikti ļoti silti vārdi, ar kuriem arī iesākās mūsu projekta otrā daļa.

Tā kā ilgais ceļš mūs bija tomēr nogurdinājis, tad pirmā diena mums bija brīva, lai mēs varētu pierast pie jaunās atmosfēras un atpūsties. Neskatoties ne uz ko, jauniešu lielākā daļa jau pirmajā dienā gāja spēlēt futbolu, kur parādījām, ka mēs neesam tik viegls pretinieks. Vakarā visiem pusaudžiem bija sarīkots ‘’barbeque vakars’’. Vakars bija diezgan vēss, bet vispārējā atmosfēra sildīja vairāk nekā ugunskurs. Sarunas, smiekli un dejas – tā var aprakstīt pirmo vakaru.

Nākošajā dienā jau no agra rīta devāmies piedzīvojumos. Pirmā pieturas vieta bija pils-Lancut. .Jau aplūkojot pili no ārpuses, sapratām , ka pilij  ir  ļoti bagāta vēsture. Trīs stundu laikā mēs apskatījām pili, dārzu, zirgu un kariešu paviljonu. Tā bija ļoti interesanta ekskursija, kuras laikā iepazināmies ar Polijas vēsturi. Nākošā pieturas vieta bija reģiona galvenā pilsēta-Rzesow. Tur apskatījām muzeju-tuneli, kas atrodas 400 m zem jūras līmeņa. Bija sajūtams nogurums, bet tas mums likās nieks. Pēc kārtīgām pusdienām mums tika dots brīvs laiks tirzdniecības centrā un, protams, mēs to izmantojām lietderīgi. Jūs domājat, ka  tas ir viss? Nē. Vakarā devāmies uz boulingu, kur brīnišķīgi pavadījām laiku dejojot, ēdot picu un spēlējot spēles.

Ne aiz kalniem bija jauni pasākumi. Iesākot otro dienu, jau agri no rīta devāmies uz vēsturisku vietu - pili, kur iespējams aplūkot bizonus.  Ekskursijas sākumā bija baisa ekskursija zem Zemes, tikai pēc kuas ar speciālu transportu braucām apciemot bizonus. Mums apkārt staigāja apmēram 20 bizonu - tajā brīdi sajūtas bija sirreālas. Dzīvnieki mierīgi skatījās uz mums un likās, ka arī viņi paši ir mierīgi, tomēr mums neļāva vieņiem tuvoties.

Emocionāli uzlādējušies, devāmies jau uz Nova Sarzyna. Šis vakars bija pilns ar pārsteigumiem, jo pēdējā vakarā mūsu draugi sarīkoja mums atvadu ballīti privātmājā. Tas bija tiešām jauki!

Pēdējā diena pienāca tik ātri, ka pat nepaspējām pamanīt, ka viss jau ir beidzies. Dienas pirmājā pusē bijām pasākumā , kas tika sarīkots par godu  Eiropas valodu dienai. Noklausījāmies prezentācijas un piedalījāmies viktorīnā, kur izcīnījām vērtīgas balvas. Otrajā dienas pusē  aizbraucām uz piedzīvojumu trasēm, kurās piedalījās gan skolēni, gan skolotājas.

Pienāca laiks atvadities un doties mājās uz Latviju, un tas bija visskumjākais brīdis šajā braucienā. Neviens nevarēja iztikt bez asarām.

Ciemos – labi, bet mājās – labāk, ar šādu pozitīvu noskaņojumu galu galā atgriezāmies atpakaļ Olainē. Viennozīmīgi, mūsu sirdīs palika tikai labas emocijas un atmiņas, kuras būs grūti aizmirst.

Projekts izdevās! Mēs visiem iesakām piedalities šādos projektos. Ja ir iespēja - piedalies, jo tas ir tā vērts!