Olaines panorāma
Par gājēju pāreju Olaines stacijā

Par gājēju pāreju Olaines stacijā

„Iepazinies ar Jūsu iesniegumu, informēju.

Lai atrisinātu jautājumu par divlīmeņu gājēju pārejas būvniecību, jāņem vērā, ka pazemes pārejas būvniecību sarežģī augstais gruntsūdeņu līmenis. Tieši gruntsūdeņu ietekmes dēļ 1994.gadā tika pieņemts lēmums par gājēju tuneļa Olaines dzelzceļa stacijā likvidāciju.

Būvējot divlīmeņu gājēju tiltu tā augstums būs ne mazāk kā 8 metri virs dzelzceļa sliedēm un, lai nodrošinātu personu ar ierobežotām pārvietošanās spējām un mātēm ar bērnu ratiņiem nokļūšanu uz dzelzceļa pāreju, būs nepieciešamas slīpas nobrauktuves uz dzelzceļa peronu. Tā rezultātā gājēju pārejas atrašanās vieta būs tālu no dzelzceļa perona, līdz ar to ievērojami pagarināsies gājēju maršruts, salīdzinot ar maršrutu, pa kuru šodien pārvietojas pasažieri. Šādas dzelzceļa pārejas ekspluatācijas pieredze liecina, ka pasažieri līdzīgās situācijās izvēlas visīsāko ceļu un, pārkāpjot drošības prasības, šķērso sliežu ceļus.

Pašlaik Olaines dzelzceļa stacijā ir gājēju pāreja vienā līmenī ar dzelzceļa sliedēm, kas nodrošina pasažieriem visīsāko maršrutu. Lai samazinātu draudus pasažieru un gājēju drošībai, tiek īstenoti šādi tehnoloģiskie un organizatoriskie pasākumi:

  • savlaicīgi, pirms pasažieru vilciena pienākšanas stacijā un pēc tā aiziešanas no stacijas, gājēju pārejas rajonā tiek  pārtraukti visi ritošo sastāvu manevri;
  • lai neaizsprostotu pasažieriem ceļu, vilcienu sastāvos, kas stāv uz stacijas sliežu ceļiem, starp vagoniem tiek atstāti speciāli pārrāvumi;
  • lai gājēju pāreja būtu maksimāli brīva gājēju kustībai, tranzīta kravas vilcieni cauri Olaines dzelzceļa stacijai tiek laisti bez apstāšanās;
  • garām braucošo vilcienu mašīnisti padod brīdinājuma skaņas signālus;
  • stacijas dežurants brīdinājuma informāciju par manevriem stacijas teritorijā esošajiem pasažieriem paziņo pa skaļruni;
  • stacijas teritorijā ir speciālas brīdinājuma zīmes ar pasažieriem nepieciešamo informāciju.

Protams, visiem pasažieriem un gājējiem, atrodoties stacijas teritorijā, kas ir paaugstinātas bīstamības zona, jābūt maksimāli modriem un uzmanīgiem.

Ņemot vērā iepriekš minēto, informēju, ka LDZ 2014. – 2015.gada finanšu resursi un Eiropas Savienības līdzfinansējums tiek virzīti uz iesākto infrastruktūras projektu realizācijas pabeigšanu. Pēc tam, ja tiks piesaistītas Eiropas investīcijas, kas ir visai reāli, LDZ būs gatava izskatīt un pusēm sadarbojoties risināt jautājumu par divlīmeņu gājēju pārejas būvniecību Olaines dzelzceļa stacijā.

LDZ viceprezidents Ē. Šmuksts”