Olaines panorāma
Noslēdzot izcilā krievu dzejnieka Aleksandra Puškina jubilejas gadu

Noslēdzot izcilā krievu dzejnieka Aleksandra Puškina jubilejas gadu

Noslēdzot izcilā krievu dzejnieka Aleksandra Puškina jubilejas gadu, Olaines 2. vidusskolā tika īstenots jauniešu projekts “Lielā Puškina balle”. Balle, kuru būtu varējis apmeklēt pats dzejnieks, jo jāteic, ka dejot un apmeklēt balles Puškinam bija ierasts jau no agras jaunības un visu mūžu.

Balle tika atklāta ar krāšņu polonēzi, kuras horeogrāfiju veidoja 11. klases skolniece A. Osko. Pasākuma programmas saturiskais piepildījums ļāva daudzpusīgi iepazīt dzejnieka daiļradi – no vienkāršas pasakas līdz sarežģītam romānam dzejā, akcentējot galvenās vērtības.

Pateicoties skolēnu radošajai pieejai un aktiermeistarībai, tika inscenētas jaunas versijas par reāliem un izdomātiem notikumiem. Piemēram, ir zināms, ka A. Puškins un M. Ļermontovs dzīvē nav tikušies, bet uz skolas skatuves viņiem bija šāda iespēja un pat bija par ko diskutēt – mīlestību un ģimeni, godu un cieņu. Lai izveidotu šādu dialogu, skolēniem nācās ļoti detalizēti iepazīties ar abu dzejnieku daiļradi, atlasīt kopējo un atšķirīgo par minētajiem jautājumiem.

Lai pasākumu padarītu vēl svinīgāku un krāšņāku, ballē piedalījās arī viesi – Olaines Sporta centra sporta deju kluba “Olaine” dalībnieki. Olaines 1. vidusskolas skolēns Ņ. Kaupužs demonstrēja, kā dziesmā ieskanas viens no populārākajiem Puškina dzejoļiem, bet Latvijas Puškina biedrības līdzpriekšēdētāja S. Vidjakina aizraujošā veidā publiku iepazīstināja ar ārkārtīgi niansētiem pavedieniem, kas saista dzejnieku ar Latviju. Pat pedagogi atzina, ka ir uzzinājuši daudz jauna par Puškinu. Visemocionālākais brīdis bija skolēnu sagatavotais pēdējais dzejnieka duelis, kur tika atklāti ne tikai biogrāfijas fakti, bet arī Puškina sievas Natālijas Gončarovas jūtu pasaule.

Projekta sagatavošanā un īstenošanā piedalījās vairāk nekā 70 skolēnu – aktieri, scenāristi, horeogrāfi, dejotāji, mūziķi, solisti, skaņu operatori, gaismu režisori, fotogrāfi, videooperatori, prezentāciju autori, izstāžu un kolāžu autori, mākslinieki noformētāji u. c. Bija skolēni, kuriem pārklājās divi, trīs vai pat četri pienākumi. Projekta sagatavošanā un īstenošanā tika iesaistīti arī pedagogi un skolas tehniskais personāls. Pasākumā kā skatītāji un viesi piedalījās neiesaistītie vidusskolēni, skolotāji, arī vecāki un viesi no pašvaldības.

Projekta rezultātā ieguvēji ir visi – atraktīvā veidā tika vērsta skolēnu uzmanība uz tādiem mācību priekšmetiem kā literatūra, vēsture, kulturoloģija un mūzika. Skolēniem bija iespēja apliecināt sevi radošumā, piedāvājot savu skatījumu uz dzejnieka daiļradi. Projekta gatavošanas laiks kalpoja kā mācībstunda prasmei strādāt komandā, pieņemt lēmumus, atbalstīt projekta līderi, koncentrēties uz saviem pienākumiem un to nevainojamu izpildi. Savukārt skolotāji bija tie, kuri visvairāk izbaudīja šo vakaru un novērtēja skolēnu darbu, attieksmi un rezultātu.

Projekta vadītāja, 11. klases skolniece K. Klūdziņa saka paldies Olaines novada pašvaldībai par atbalstu projekta īstenošanā.

Daiga Raļļa,

Olaines 2. vidusskolas bibliotekāre