Olaines novada pedagogi pilnveido prasmes
Jau par tradīciju ir kļuvusi Olaines novada pedagogu metodiskā diena. Šogad tā notika 20. oktobrī Olaines 2. vidusskolā, kur pulcējās ap 150 pedagogu. Metodiskās dienas pirmajā daļā pedagogi piedalījās praktiskās nodarbībās, kurās Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” dažādu jomu valsts metodiķi, kā arī Jelgavas valstspilsētas latviešu valodas metodiķe Inga Strode dalījās pieredzē par pārbaudes darbu veidošanu un vērtēšanas atspoguļošanu. Pedagogi ieguva zināšanas par mākslīgā intelekta izmantošanu mācību procesa plānošanā un formatīvajā vērtēšanā.
Atbalsta personāls tikās ar Olaines Pedagoģiski medicīniskās komisijas vadītāju Ingu Pētersoni un Olaines novada Sociālā dienesta pārstāvjiem, lai runātu par jēgpilnu savstarpējo sadarbību katra izglītojamā atbalstam un informētu par vecāku izglītojošo grupu nodarbībām. Cik svarīgi ir dati un kā tie var palīdzēt izglītības iestādes attīstībai, izzināja novada izglītības iestāžu vadības komandas, piedaloties Latvijas Universitātes pētnieka Ģirta Burgmaņa lekcijā.
Par etiķetes integrēšanu pedagoģiskajā procesā kā uzvedības un saskarsmes kultūras veicināšanu konstruktīvai sadarbībai ar skolēniem un vecākiem metodiskās dienas otrajā daļā jaunas un jau iepriekš zināmas teorijas atklāja lektore, lietišķās etiķetes un protokola konsultante Aija Strautmane.
22. oktobrī Olaines pirmsskolas izglītības iestādē “Dzērvenīte” valdīja rosīga un iedvesmojoša gaisotne – “Dzērvenītē” viesojās novada pirmsskolu pedagogi, lai dalītos pieredzē un gūtu jaunas idejas turpmākajam darbam. Pieredzes apmaiņas pasākums kādā no novada pirmsskolas iestādēm notiek jau otro gadu, kļūstot par skaistu tradīciju, kas stiprina sadarbību un veicina profesionālo izaugsmi, rūpējoties par kvalitatīvu izglītības procesu pašiem mazākajiem.
Pasākuma laikā pedagogi vēroja rotaļnodarbības grupās, iepazinās ar iestādes vidi un pieeju bērnu izglītošanā. Turpinājumā notika tikšanās zālē, kur “Dzērvenītes” kolektīvs dalījās ar pieredzi un praktiskiem risinājumiem, kas palīdz veidot bērniem radošu, drošu un atbalstošu vidi ikdienas mācību procesā. Pedagogi devās arī ekskursijā pa iestādi, lai klātienē iepazītu mācību telpas un vidi, kas veicina bērnu pašizpausmi un sadarbību. Pasākuma noslēgumā notika pārrunas un atgriezeniskās saites sniegšana, kas ļāva pedagogiem kopīgi izvērtēt redzēto un apmainīties ar iedvesmojošām idejām turpmākajam darbam.
Priecājamies, ka pedagogiem ir iespēja mācīties un profesionāli pilnveidoties!