Olaines panorāma
Ceļš Uzvaras Līdums – Ziemeļu mala (kurš ved uz Līdumu karjeru) tiks salabots garantijas darbu ietvaros

Ceļš Uzvaras Līdums – Ziemeļu mala (kurš ved uz Līdumu karjeru) tiks salabots garantijas darbu ietvaros

Ceļš Uzvaras Līdums – Ziemeļu mala (kurš ved uz Līdumu karjeru) tiks salabots garantijas darbu ietvaros

Ņemot vērā iedzīvotāju jautājumus un diskusijas par bojājumiem ceļam Uzvaras Līdums–Ziemeļu mala, kurš ved uz Līdumu karjeru, informējam, ka pašvaldība šogad pavasarī radušos defektus ir apzinājusi, sastādījusi defektu aktus un defekti tiks novērsti garantijas darbu ietvaros. Tas nozīmē, ka būvnieks labos defektus par saviem līdzekļiem.

Defektu novēršanas darbu veikšanai ir nepieciešami atbilstoši laikapstākļi (gaisa temperatūrai jābūt virs 20 grādiem), tāpēc, lai ievērotu tehnoloģiskās prasības un nerastos jauni defekti, darbi nav veikti iepriekš – uzreiz pēc defektu atklāšanas –, bet ir pieteikti būvniekam un tiks veikti, tiklīdz to atļaus laikapstākļi. Pēc šībrīža laika prognozēm, darbi varētu sākties šīs nedēļas beigās.

Pašvaldību, protams, tāpat kā iedzīvotājus sarūgtina šis fakts par konstatētiem defektiem Olaines novada ceļiem, kuriem 2020. gadā ir veikta dubultā virsmas apstrāde, ceļš uz Līdumu karjeru ir viens no trijiem šādiem novada ceļiem. Bet diemžēl mūs ir skārusi problēma, kura šogad ir aktuāla daudzviet valstī. Pēc VSIA “Latvijas Valsts ceļi” informācijas, daudzos reģionālo autoceļu posmos, kur pērn ir veikta seguma atjaunošana, tai skaitā pielietojot virsmas apstrādes tehnoloģiju, ir konstatēti defekti. Defekti virsmas apstrādes posmos ir radušies pārsvarā bitumena emulsijas nepietiekamas kvalitātes un laikapstākļu dēļ. Arī šajā gadījumā, kad nekvalitatīvu izejvielu vai laikapstākļu dēļ virsmas apstrāde nav bijusi kvalitatīva, būvniekam ir jāpilda garantijas saistības. Defektu novēršana par būvnieka līdzekļiem notiks arī citos Olaines novada objektos.

Vēlreiz uzsveram, ka ceļam Uzvaras Līdums–Ziemeļu mala, kurš ved uz Līdumu karjeru, ir veikta dubultā virsmas apstrāde jeb uzklāta tā saucamā melnā sega (tā nav ceļa asfaltēšana). Šo darbu izmaksas 2020. gadā sastādīja 136 957,83 EUR. Tas ir viens no risinājumiem autoceļiem ar grants segumu, jo ceļš, kuram ir veikta dubultā virsmas apstrāde, vairs neput, tiek nodrošināti ērtāki braukšanas apstākļi, ceļš vairs nav jāgreiderē, kā arī pagarinās ceļa ilgtspēja. Veicot divkārtu virsmas apstrādi, grants seguma vietā ceļš iegūst melnu segumu, kas līdzinās asfaltam.