Olaines panorāma
Olaines novadā aizvadīta ikgadējā pedagogu metodiskā diena

Olaines novadā aizvadīta ikgadējā pedagogu metodiskā diena

Olaines novadā aizvadīta ikgadējā pedagogu metodiskā diena

Rudens brīvlaikā jau par tradīciju ir kļuvusi Olaines novada metodiskā diena, kas vispārējās, profesionālās ievirzes un profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem norisinājās 21. oktobrī Olaines 1. vidusskolā, savukārt pirmsskolas pedagogiem – 23. oktobrī pirmsskolas izglītības iestādē “Zīle”.

Metodiskajā dienā Olaines 1. vidusskolā piedalījās aptuveni 120 pedagogi. Metodiskās dienas radošajās darbnīcās ar pieredzi dalījās Olaines novada pedagogi. Tika piedāvātas sešas radošās darbnīcas:

  • “Iepazīšanās ar metaforiski asociatīvo kāršu (MAK) izmantošanu pedagoģiskajā procesā” (V. Skramane-Beriņa);
  • “AI (mākslīgā intelekta) pielietojums pedagogu darbā” (J. Pisarjonoka);
  • “Bezmaksas mājaslapa “Google” platformā mācību procesa vadīšanai” (D. Krieviņa);
  • “Krāsošanas meditācija” (L. Zvirgzdiņa);
  • “Radošo darbu izmantošana matemātikā kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmju attīstīšanai pamatskolai” (A. Luca);
  • “IT izmantošana sākumskolas skolēnu radošo darbu izveidē mūzikā” (I. Dziļuma).

Par aktualitātēm skolēnu vērtēšanā savā pieredzē “Kā domāt par vērtēšanu un pārmaiņām tajā?” dalījās lektore, izdevniecības “Skolas vārds” izglītības projektu vadītāja A. Bergmane.

Pārdomas raisoša bija sertificētas mediatores un cieņpilnas komunikācijas treneres Ilzes Dzenovskas lekcija “Komunikācijas māksla destruktīvu konfliktu prevencijai un sadarbības stiprināšanai ar skolu un ģimeni”.

Ar šo mācību gadu iedzīvināta jauna tradīcija Olaines novadā – viena no novada pirmsskolas izglītības iestādēm uzņem ciemos citu Olaines novada pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogus. Mērķis – savstarpēja pieredzes apmaiņa, profesionālas sarunas par darbu, jēgpilna atgriezeniskā saite, pirmsskolas izglītības iestāžu sadarbība kā atbalsts. Metodiskās dienas ietvaros notika mācību procesa vērošana grupās. Īpašs akcents vērsts uz vienotas skolas pieejas ieviešanu (kādas metodes efektīvāk izmantot pedagogiem mācību procesa organizēšanā bērniem ar atšķirīgām latviešu valodas prasmēm, “runājošās sienas”, atgādņu lietošana mācību procesā).

Kopīgā tikšanās pedagogiem deva iespēju nodibināt jaunus kontaktus un gūt idejas turpmākajam darbam. Priecājamies, ka pedagogiem ir iespēja mācīties un profesionāli pilnveidoties!